spoon

Pandan cake

Category: ,


Als bak liefhebber trekt een groene cake meteen mijn aandacht, dit moet ik ook maken! Zo gezegd zo gedaan. Deze groene (spons) cake heet een pandan cake en is een echt Indonesisch gerecht. Vandaar dat je ook naar de toko moet voor een aantal ingrediënten. Benieuwd hoe je deze groene, luchtige, zachte, goddelijke en iets wat mysterieuze cake maakt? Kijk dan zeker verder!

Boodschappenlijstje
- 300 gram bloem
- 300 gram fijne suiker
- 8 eieren
- 2 eetlepels water
- 150 ml kokosmelk
- zakje bakpoeder
- snufje zout
- 3 eetlepels pandan (te koop bij de toko)
- paar druppels groene kleurstof
- boter voor het invetten

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Scheid de eieren en klop het eiwit stijf.
  3. Voeg de suiker, pandan, zout, eigeel en bakpoeder aan het geheel toe en roer het goed door.
  4. Voeg de bloem er voorzichtig aan toe.
  5. Doe nu ook de kokosmelk, water en kleurstof bij het beslag. Kleur de cake naar eigen inzicht groen.
  6. Aangeraden word om dit recept in een tulband te maken, giet het erin en vet de tulband niet in. Heb je geen tulband kan je een cakevorm gebruiken en vet deze wel in!
  7. Bak de cake een uur in de oven, kijk na een uur met een sate prikker of de cake echt gaar is.
  8. Laat de cake langzaam afkoelen in de warme oven.
  9. Geniet van de lekkerste cake ooit!
Echt, ik ben helemaal verliefd. Mijn ouders, zusje en ik hadden nog nooit zo een lekkere cake gehad. Dit is zeker iets wat vaker in de oven komt te staan.

Comments (3)

Lekker kleurtje hoor! haha
Maar smaakt vast heerlijk, wil ik ook wel eens proberen eigenlijk...wat is pandan?

dat is zoooo leuker

geweldig wat een luchtige cake, ik heb hem nu gemaakt met een pandan cake mix van de toko,vrij duur. volgende keer via dit recept, zal veel voordeliger zijn en dezelfde smaak. grtjes Marianne.