spoon

Tonijn hapjes

Category: ,


Een paar weken geleden was ik gezellig op een meidenavond en iedereen bracht iets mee om te snaaien. Debby bracht deze heerlijke tonijn hapjes mee en we waren allemaal meteen verkocht, wat waren deze heerlijk! Vandaar dat ik deze tonijn hapjes ook heb gemaakt voor de verjaardag van mijn vader met het recept van Debby. Succes gegarandeerd op een verjaardag!


Boodschappenlijstje:
- 6 plakjes bladerdeeg
- 1 blikje tonijn in water
- half pakje paturain
- een klein uitje
- 1 eetlepel sambal
- snufje peper en zout



  1. Laat de bladerdeeg ontdooien.
  2. Giet de tonijn af in een vergiet.
  3. Snipper de ui fijn.
  4. Doe nu alles bij elkaar in een kom en roer dit goed door elkaar. Er mag wel iets water in blijven zitten, anders worden de hapjes droog.
  5. Snij de bladerdeeg bladen door midden.
  6. Verwarm de oven nu voor op 180 graden.
  7. Leg bakpapier op de bakplaat.
  8. De nu de tonijn op de ene helft van het stukje bladerdeeg.
  9. Vouw hem dubbel en druk hem dicht met een vorkje.
  10. Voor een mooie bruine laag kan je nog een losgeklopt ei erover heen strijken.
  11. Bak de hapjes vervolgens 20 minuten gaar.


En klaar zijn je hapjes, een prima formaat voor op een verjaardag, feestje of andere gelegenheid. Succes heb je zeker weten met deze heerlijke hapjes en ze zijn ontzettend makkelijk te maken. Je kan ze eventueel wat pittiger maken met wat meer sambal.

Comments (5)

Dat ziet er echt lekker uit! En makkelijk om te maken :) Ik ga dit onthouden voor wanneer ik nog eens volk uitnodig

Ik heb ze van de week gemaakt nadat ik ze gezien had op je blog! Ze zijn echt heeerlijk!! Thanks voor het recept! ^^

heerlijk ik heb ze net gemaakt echt een super recept

MMmm, lekker,

net als jij Aranka

Groetjes Bas

Oeh :) Binnenkort komen vrienden en familie langs met mijn verjaardag! Dat zal zeker op het menu komen te staan!!
thanks!