spoon

Boterkoek

Category: , ,


Boterkoek, één van mijn favoriete koeken die er zijn. Althans, je moet ervan houden want Robin is er absoluut niet dol op. Als je ze in de winkel koopt vind ik ze nogal klef en boterig. Logisch want het heet natuurlijk een boterkoek, maar het kan veel lekkerder en zelfs met een knapperige korst! Daarom laten wij je vandaag zien hoe je heel makkelijk zelf een heerlijke boterkoek kan maken. Het is snel klaar en heel simpel. Je moet alleen niet bang zijn voor vieze handen! ;-)

Boodschappenlijstje:

- 150 gram bloem
- 100 gram roomboter
- 110 gram suiker
- 1 ei
- snufje zout

  1. Verwarm de (elektrische) oven voor op 175 °C.
  2. Vet de bakvorm in.
  3. Maak het deeg door alle ingrediënten bij elkaar in een schaal te doen en dit door elkaar te kneden. Let op dat je maar de helft van het ei gebruikt voor het deeg.
  4. Doe het deeg in de bakvorm en druk het plat.
  5. Bestrijk het deeg met de rest van het ei.
  6. Maak mooie vormen in het deeg
  7. Zet de boterkoek in de voorverwarmde oven en laat hem er 25 minuten bakken.
  8. Haal de boterkoek eruit en laat hem goed afkoelen.
En klaar is de boterkoek. Ik vind het echt een heerlijk recept maar dan ben ook heel dol op boterkoek. Vaak is hij ook nog lekker knapperig en dat doen de boterkoeken uit de supermarkt deze niet na! Als je deze hebt gehad wil je er nooit meer één uit de supermarkt hebben, beloofd.



Comments (2)

lijkt me heerlijk

Ooh handig, mijn vriend is er dol op en wil het altijd al eens maken voor hem! Ga ik zeker doen met dit recept :)