spoon

Chocolate chip cake in een beker

Category: , ,


Zin in een supersnelle cake die je makkelijk kan maken? Met makkelijk bedoelen wij dan ook 5 minuutjes, of misschien niet eens. Waarschijnlijk heb je alles hiervoor al in huis (als je een foodie bent) en je hebt niet eens een oven nodig. Ik ga je uitleggen hoe je ontzettend makkelijk deze cake in een beker kan maken!

Boodschappenlijstje:
  1. Eén ei
  2. 3 eetlepels suiker
  3. 1/3 beker zelfrijzend bakmeel
  4. 1 eetlepel roomboter of margarine
  5. Chocolate chips naar eigen keuze
Voeg alle ingrediënten bij elkaar in een beker en meng dit goed door elkaar tot een glad mengsel. Dit kan gewoon met een vork door alles een beetje door elkaar te prakken. Is het mengsel klaar? Voeg dan de chocolate chips toe aan het mengsel en roer het door.

Zet de beker nu 2 minuten in de magnetron op 750 watt. Schrik niet dat de cake behoorlijk gaat rijzen. Let dus wel op dat je niet te veel zelfrijzend bakmeel in de beker doet. We weten dat je er zin in hebt, maar het kan dus wel fout gaan. Check nog even met een satéprikker of de cake goed gaar is en klaar is kees. Eet smakelijk!

Comments (5)

Dit recept kwam ik ook al een keer tegen op lekkerensimpel.com

Wat is 'een beker'? Ik ben van de precieze recepten dus ik zou dit wss niet zo uitproberen!

Ik heb dit recept vandaag uitgeprobeerd en is zeker een aanrader... wel het beslag lekker vullen met veel chocolaatjes, anders is het wel een beetje 'eentonig'.

Een beker is simpelweg een magnetronbestendige die niet te klein is want het beslag gaat nog een stuk de lucht in.

Succes en eet smakelijk!

Ik heb hem gisteren geprobeert en ik vond het supercool haha :D Geweldig hoe dat eventjes op twee minuten naar boven rijst!
Maar ik was niet zo dol op de smaak eigenlijk, er ontbrak iets. Meer suiker zou te zoet geweest zijn, maar ik kan zo even niets anders bedenken.