spoon

Kippensoep maken

Category: ,


Niets is zo lekker als soep van mijn lieve moeder. Mijn moeder kan de aller lekkerste soep maken, zo ook deze kippensoep. Vandaag deel ik met jullie mijn moeders recept van deze heerlijke kippensoep. Niet moeilijk om te maken, maar zeker een succes op tafel! Voor je het weet slurp je deze heerlijke soep naar binnen ;-).

Booschappenlijstje

- 3 liter water
- 4 kippen bouillon blokjes
- 2 kippenpoten
- scheutje peper
- scheutje zout
- kipkruiden
- 400 gram prei
- 150 gram champignons
- 2 handjes vermicelli 

  1. Vul de pan met water en doe hier de bouillon blokjes, kippenpoten en kruiden bij.
  2. Breng de pan met water en inhoud aan de kook en laat dit een uur doorkoken.
  3. Snij de prei in hele fijne stukjes en de champignons in normale stukjes.
  4. Haal de kippenpoten er na een uur uit en laat ze afkoelen.
  5. Voeg nu de prei, champignons en vermicelli toe aan de soep.
  6. Als de kippenpoten zijn afgekoeld pluk je de stukjes kip eraf en voegt ze in kleine stukjes toe aan de soep.
  7. Laat dit nog een kwartier op laag vuur doorkoken en klaar is je soep!
  8. Als de soep eventueel nog te flauw is, voeg er dan nog wat zout aan toe.
De soep is dus ontzettend makkelijk te maken en zeker mijn favoriete soep. Er komt geen pakje of andere kant en klare dingen bij kijken. Ik ben zeker geen fan van pakjes, daarom is deze zelfgemaakte soep ook zo heerlijk. Succes met het maken van deze soep!


Comments (0)